یحیی خانیحیی خان، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 25 روز سن داره
وبلاگ عزیزموبلاگ عزیزم، تا این لحظه: 4 سال و 10 روز سن داره
داداش امیرعباسداداش امیرعباس، تا این لحظه: 8 سال و 7 روز سن داره
دوستی من و سپنتادوستی من و سپنتا، تا این لحظه: 7 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره
دوستی من و امیرعباسدوستی من و امیرعباس، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 11 روز سن داره

پسری از جنس آتش

چشم هارا باید شست جور دیگری باید دید

یه داستان باحال

1399/3/22 16:46
نویسنده : یحیی
112 بازدید
اشتراک گذاری

پادشاه پیر و دانا برای آخرین بار روی تختش نشست جانشینی نداشت که به جای او بنشیند در حال قصه خوردن بود که فکری به ذهنش رسید او به مردم گفت که قصر بیایید و یک عدد گلدان و دانه ببرید هر کس بتواند گل را پرورش دهد و آن را زیبا کند جانشین من خواهد بود

.

.

.

.

.

.

.

همه مردم تعجب کرده بودند

(این چه مسابقه ایست که شاه برگزار میکند)

(آیا مارا احمق فرض کرده است)

مردم با همین فکر و خیالات گلدان را به خانه میبردند و انتظار جانشین شدن داشتند

.

.

.

.

.

.

.

.

.

خب بقیه داستان چه شد؟

انتظار دارید همه گل ها رشد کنند و بزرگ شوند؟

خب یه خورده تصورتان اشتباه است

گل هیچکس درنیامد و حتی جوانه هم نزد همه از این ناراحت بودند

به ناچار به گل فروشی میرفتند و گل می گرفتند و در خاک میبردند و نزد حاکم میگذاشتند

.

.

.

.

.

.

خب همه به جز بک نفر

شاهین حتی با اینکه گل درنیامد آن را پیش حاکم گذاشت

.

.

.

.

.

.

روز مسابقه همه نگران جلوی قصر حاکم ایستاده بودند

حاکم به همه گلدان ها نگاه کرد و سپس به گلدانی که هیچ در آن کاشته نشده بود گفت

این گلدان مال کیست؟

شاهین دستش را بالا لرد

حاکم گفت او از امروز حاکم این سرزمین است

.

.

.

.

.

.

.

من در گلدان ها خاکی غیر زرع ریخته بودم که هیچ گیاهی درون آن رشد نمی کرد ولی در گلدان همه ی مردم به جز شاهین گلی وجود دارد

پس همه تان به من دروغ گفته اید و تنها شاهین راست گفته است

حالا نوبت مردم بود که با حیرت به شاه نگاه کنند...

پسندها (2)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)


22 خرداد 99 17:23
جالب بود👌👌👌👌👍👍👍
یحیی
پاسخ
ممنون

22 خرداد 99 19:15
این داستان شبیهش توی کتاب فارسی کلاس پنجم هست ولی این کوتاه تر و جالب تر بود😍
یحیی
پاسخ
من چهارمم😆

23 خرداد 99 0:50
دقت کردین ۹۹درصد و خورده ای از کسایی که وب دارن دختر هستن ؟؟!؟!
من از بین پسر ها فقط تو و حسین رو میشناسم😂😂😂
( البته بجز پدر هایی که زحمت میکشن و واسه بچشون مطلب مینویسن😊)
حتما به کارت ادامه بده و تلاش کن برای بهتر شدن وبلاگت☺☺😉😉😉😘😘😘
😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
یحیی
پاسخ
برا همینه این لامصب لایک نمیخوره دیگه همه پرنسسین🤣🤣🤣🤣

23 خرداد 99 12:04
😂😂😂
ما ها که لایک کردیم ؛ پرنسس نیستیم که!!!😂😂😂
 
یحیی
پاسخ
😂😂😂😂

23 خرداد 99 22:10
اگه چهارمی چطوری یازده سالته؟
 
یحیی
پاسخ
اینش دیگه مسئله خانوادگیه